.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
« شمال نیوز » بررسی می کند :
آیا طلسم افزایش صندلی‌های بهارستان در مجلس یازدهم می‌شکند؟/ کدام حوزه های انتخابیه مازندران مستحق نماینده بیشتر هستند ؟
شمال نیوز : علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود : باید در تعداد کرسی‌های نمایندگان مجلس تجدید نظر صورت بگیرد، زیرا مثلا در شهری، یک نماینده با ۱۲ هزار رأی وارد مجلس می‌شود، اما در تهران یا ساری باید یک نماینده 100 تا 150 هزار رأی بیاورد تا بتواند وارد مجلس شود
آیا طلسم افزایش صندلی‌های بهارستان در مجلس یازدهم می‌شکند؟/  کدام حوزه های انتخابیه مازندران مستحق نماینده بیشتر هستند ؟

شمال نیوز: بهمن سال ۱۳۹۹  بود که طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با امضای ۲۲ نفر از نمایندگان در مجلس که در میان آن‌ها نمایندگانی از استان مازندران تیز دیده می‌شد، اعلام وصول شد. در صورت تصویب نهایی این طرح، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر و تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۸ حوزه به ۲۲۱ حوزه افزایش می‌یابد.

 

در روز‌های گذشته، مجلس درپی تعیین معیار برای انجام این اقدام بوده است؛ تعیین معیار یعنی اینکه ملاک‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان چه باشد، نظیر افزایش معیشت، افزایش قلمرو، تعداد شهرستان‌ها و این موارد یعنی گستردگی حوزه و جمعیت و عواملی از این قبیل که باید مد نظر قرار بگیرد. به عقیده موافقان طرح افزایش کرسی‌های مجلس، این مهم نه تنها عمل به قانون است، بلکه می‌تواند به گشوده شدن گره مشکلات مردم در شرایط کنونی نیز کمک کند. در مقابل، مخالفان این طرح، بر این نظرند که مجلس اصلا ظرفیت افزایش نماینده را ندارد و افزایش نماینده هم مشکلی را حل نمی‌کند و در نتیجه باید در شرایط فعلی با همین تعداد ادامه یابد.

 

به هر حال نظرات متفاوتی درباره این طرح وجود دارد و در نتیجه مشخص نیست این طرح در مجلس یازدهم چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؛ آیا سرانجام طلسم می‌شکند و تصویب می‌شود یا به سرنوشتی همانند مجالس گذشته منتهی خواهد شد. عده‌ای معتقدند به تعداد نمایندگان مجلس باید ۴۰ نفر دیگر و به نظر برخی، تعداد ۶۰ نفر اضافه شود؛ باید دید نمایندگان پارلمان این معادله سه مجهولی مجلس را حل می‌کنند یا این قصه نیز طولانی می‌شود.

 

راهی برای کاهش بی عدالتی‌ها در شهرستان‌ها

علی بابایی کارنامی ، نماینده ساری و میاندرود و  نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره ضرورت اجرای طرح افزایش کرسی‌های نمایندگی در مجلس گفت: باید در تعداد کرسی‌های نمایندگان مجلس تجدید نظر صورت بگیرد، زیرا مثلا در شهری، یک نماینده با ۱۲ هزار رأی وارد مجلس می‌شود، اما در تهران یا ساری باید یک نماینده 100 تا 150 هزار رأی بیاورد تا بتواند وارد مجلس شود؛ حال آنکه اهمیت شهرستان‌ها در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و پیوست‌های اقلیمی بیشتر است و در نتیجه حتما باید در این زمینه تجدید نظرصورت گیرد و به تعداد اعضای پارلمان در کشور تعدادی اضافه شود. در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌ها بی عدالتی حاکم است .

 

کدام حوزه های انتخابیه مازندران مستحق نماینده بیشتر هستند ؟

 

هر چند تقریبا بیشتر حوزه های انتخابیه ظرفیت افزایش تعداد نماینده در طرح جدید را دارند اما برخی حوزه های جغرافیایی از ضرورت بیشتری برخوردارند .

 

به نظر می رسد حوزه انتخابیه شرق مازندران متشکل از نکا ، بهشهر و گلوگاه ، آمل و حوزه انتخابیه نوشهر ، چالوس و کلاردشت و حوزه انتخابیه رامسر ، تنکابن و عباس آباد در غرب استان بیشتر از دیگر مناطق نیازمند افزایش نماینده هستند .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.